Categorii Categorii
Prima   |  Media   |  Noutăţi | ANUNŢ cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice
11.11
2024

ANUNŢ cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice

966 Accesări    

Curtea Constituțională
COMISIA DE CONCURS

ANUNŢ

cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice 

Funcțiile publice vacante: funcțiile publice de execuție
Direcția expertiză juridică și asistență judiciară
Asistent judiciar (generalist) - 4 posturi vacante.
Tip angajare: pe o perioadă nedeterminată.
Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiilor publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:

Asistarea judecătorului la elaborarea actelor de jurisdicție constituțională.

Sarcinile de bază ale funcțiilor:

  Asistarea judecătorului-raportor la pregătirea actelor Curții prin întocmirea scrisorilor, demersurilor în adresa autorităților publice și a altor persoane/organizații în vederea solicitării opiniilor privind sesizările și de materiale relevante pentru cauză, înștiințarea participanților la proces în modul și termenul stabilit pe dosarele pendinte la Curte;

  Asistarea judecătorului la elaborarea proiectelor actelor Curții în cauzele pentru care a fost desemnat;

  Sistematizarea informației pertinente pe caz, referitoare la jurisprudența Curții Constituționale și a altor Curți Constituționale, a Curții Europene a Drepturilor Omului, precum și jurisprudența instanțelor naționale aplicabile la sesizărilor repartizate.

Elaborarea proiectelor actelor Curții pe dosarele jurisdicționale aflate în procedură.

Pot candida persoanele care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții:

- deţin cetăţenia Republicii Moldova;

- cunosc limba română;

- au capacitate deplină de exerciţiu;

- nu au împlinit vârsta de 63 ani;

- au studii necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

- în ultimii cinci ani, nu au fost destituiți dintr-o funcţie publică conform articolului 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr. 158 din 4 iulie 2008 sau nu le-a fost încetat contractul individual de muncă din motive disciplinare;

- nu au antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

- nu sunt private de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie. 

Cerinţe specifice de participare la concurs:

- studii superioare de licență în drept;

- cunoștințe de Word, Excel, Internet, poșta electronică, etc.;

- cunoașterea obligatorie a unei limbi de circulație internațională de nivel B-1;

- abilități de comunicare eficientă și prelucrarea informației orale și scrise, lucru în echipă, organizare, elaborarea documentelor, utilizarea mijloacelor tehnice din cadrul instituției.

Atitudini/conduită: responsabilitate, disciplină, spirit activ și de iniţiativă, creativitate, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă. 

Experiență profesională: 2 ani de experiență profesională în domeniu. 

Persoanele interesate urmează să depună dosarul de concurs, care conţine:

- formularul de participare [1];

- copia buletinului de identitate;

- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

- documente ce atestă experienţa profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfăşurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);

- documentele de evidenţă militară - pentru recruţi şi rezervişti;

- cazierul judiciar[3].

[1] Formularul de participare, specificat în anexa la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs vezi aici (Hotărâre Nr. 201 din 11-03-2009 formularul de participare la concurs din anexa).

[2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

[3] Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maxim 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. 

Salariu de funcţie: constituie - 19400 lei (brut) potrivit Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. 

BIBLIOGRAFIA  CONCURSULUI:

1.  Constituţia Republicii Moldova;

2. Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

3.  Legea nr. 317/1994 cu privire la Curtea Constituțională.

4.  Legea nr. 502/1995 Codul jurisdicției constituționale.

5.  Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public.

6. Legea nr. 133/2016 cu privire la declararea averii și a intereselor personale.

Data limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs:

           29 noiembrie 2024 ora 16:00 

La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete. Dosarele de concurs depuse peste termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs.

Concursul se va desfășura în baza Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 care, după examinarea dosarelor (admiterea la concurs), prevede următoarele etape:

1. Proba scrisă.

2. Interviul.

Anunțul poate fi accesat și pe cariere.gov.md:

https://cariere.gov.md/ro/job/Asistent%20judiciar/26752

Persoana de contact: Ana Toma, consultant principal, Serviciul resurse umane.

Telefon de contact: 022-253-723.

E-mail: ana.toma@constcourt.md.

Adresa poştală: mun. Chişinău str. Alexandru Lăpușneanu, nr. 28

 
Informații sesizări.:
+373 22 25-37-20
Relații cu presa.:
+373 69349444
Acces rapid